وبلاگ کتابخانه عمومی فرزانگان
کتاب های «غربزدگی» و «در خدمت و خیانت روشنفکران» از نگاه مقام معظم رهبری
یک شنبه 2 آذر 1393 ساعت 15:27 | بازدید : 190 | نویسنده : ? | ( نظرات )

حضرت آیت الله سید علی خامنه ای در دوران ریاست جمهوری شان در پاسخ به نامه شمس آل احمد متنی را مرقوم فرمودند که در کتاب از «چشم برادر» شمس آل احمد منتشر شده است.کتاب های «غربزدگی» و «در خدمت و خیانت روشنفکران» از نگاه مقام معظم رهبری/ نامه آیت الله خامنه ای به شمس آل احمد

متن کامل این نامه را به مناسبت سالگرد درگذشت جلال آل احمد منتشر کردیم تا با نکات جالبی از نگاه مقام معظم رهبری آشنا شوید.

شمس آل احمد در دست نوشته ای در ابتدای این نامه نوشته است:

" آیت الله خامنه ای به شیوه عیاری و جوانمردی شان، چندین بار مرا نواخته‌اند. یکبارش در ایام ریاست‌جمهوری‌شان که من زیر فشار خانواده‌هایی بودم از ده، دوازده تن اعاظم اهل قلم که با همه‌شان در دوران‌هایی الفت‌هایی داشتم. اما از ابتدای انقلاب، و بروز علایق فردی، تقریباً با همه‌شان اختلاف‌نظرهایی یافتم و آنان افرادی بودند از اهل قلم هم نسل‌ من یا بعضی‌شان نسل پس از من. که هر کدام بجهتی از دید و نظر من پنهان، مقید شده بودند.

در آن زمان ریش نداری من، گهگاه، اینجا و آنجا بگرو مورد قبول بود. خدمت ایشان رسیدم و تقاضای ازادی ده‌نفری از افراد مورد علاقه‌ام را کردم و ایشان از موضع تازه قدرتشان - ریاست‌جمهوری - سفارشاتی کردند که آن افراد دو، سه ماهه آزاد شدند. زشت می‌دانم بیشتر از این و در این مجال از آن عوالم حرف بزنم.

باری دیگر و قبل از آن هنگام - ده‌سال پیش- ایشان به سؤال من از موضع مدیریت رواق در مورد جلال اظهاررأی کردند. که من یک دو جا، شمه‌ای از آن رأی را چاپ کرده‌ام. اینک زمان انتشار کل نظر ایشان برایم فراهم شده است. اگر تأخیری در این امر واقع شده است، تنها بعلت عدم مجال ممکن برای من بوده است که از این بابت شرمسارم."
 


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نگاهی به کتاب "نیایش و شفای وجود"
یک شنبه 20 مهر 1393 ساعت 14:55 | بازدید : 186 | نویسنده : ? | ( نظرات )

ران رات، تجربه‌های متمادی، شوخ‌طبعی، سرور و مهم‌تر از همه عشق را در این کتاب گنجانده است. او دیدگاه‌هایش را با شما در میان می‌گذارد و ابزاری به شما می‌دهد که می‌توانید آن را برای رسیدن به کانون الهی بکار برید.» این سخن کتلین نون است در معرفی کتاب «نیایش و شفای وجود» نوشته‌ی ران رات.
چگونه با دعا شفا پیدا کنیم؟
تا کنون از ران رات دو کتاب به نام‌های «دعا؛ دریچه‌ای به سوای ماوراء ۲» و «نیایش و شفای وجود» در ایران به چاپ رسیده است. کتاب اخیر را کیانا اورنگ و مینا اعظامی به فارسی برگردانده‌اند. این کتاب به تازگی در ۱۵۰۰ نسخه، با قیمت چهارده هزار تومان توسط نشر لیوسا منتشر شده است.
در معرفی این کتاب آمده است: « نیایش کلید شفا یافتن است؛ نه فقط شفای جسمانی که شفای معنوی و احساسی. کتاب نیایش و شفای وجود به قلم ران رات، راهنمایی است برای تعالی زندگی روزانه. نیمه‌ی نخست این کتاب به رابطه‌ی نیایش با پنج فرآیند شفایافتن بر اساس آموزه‌های مراحل مطرح شده در ادبیات عرفانی جهان می‌پردازد و نیمه‌ی دوم آن، به روش‌های نیایش اختصاص دارد که نتیجه‌ سال‌ها تجربه نویسنده در عرصه دعا و شفاست. در ضمن، هر فصل کتاب شامل یک یا چند جمله دعایی و تمرین معنوی است که با این اهداف طراحی شده‌اند تا به شما کمک کنند هرچه بیشتر به اصول نیایش واقف شوید؛ و همچنین یاری‌تان کنند آن‌ها را به شیوه‌ای هدفمند در زندگی‌تان اجرا کنید.»

به گفته نگارنده کتاب، بیماری و رنج نشانه‌ای از زندگی ناپرهیزکارانه نیست، زیرا مسیر پر شیب و فراز معنوی بی‌تردید با رنج و با شب تاریک همراه است نه دردی حقیقی که توشه راه به شمار می‌رود.

کتاب «نیایش و شفای وجود» متشکل از دو بخش است. در بخش نخست، تحت عنوان «مراحل شفای وجود» نویسنده به پنج مرحله اشاره می‌کند. این مراحل عبارتند از: هوشیاری، پالایش، اشراق، شب تاریک روح و خداگونگی. آقای رات راجع به آخرین مرحله می‌نویسد: «در این مرحله آگاه می‌شوید که شما از خدا هستید و وقتی به این موضوع اشراف داشته باشید، دیگر صرفاً آن را باور ندارید. تمام باورها با شک و تردید همراه هستند. تا وقتی که در باوری خاص غور نکنید و به درستی آن ایمان آورید، آن باور، باور می‌ماند و زندگی‌تان را از سردرگمی انباشته می‌کند. وقتی طی مرحله خداگونگی تغییر کنید و بدانید که خداوند با شماست، آن‌گاه زندگی‌تان نیز از بیخ و بن عوض می‌شود. اطمینان قاطع شما از عشق خداوندی، در میلی شدید برای خدمت کردن به دیگران ظاهر می‌شود. دیگر بین اراده خداوند و خواسته شما فرقی نیست، زیرا شما آوند آرامش گشته‌اید.»

 


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کتابی که هيچ اسلام‌پژوه بي‌نياز از آن نيست
یک شنبه 23 شهريور 1393 ساعت 10:30 | بازدید : 166 | نویسنده : ? | ( نظرات )

کتاب «اخبار مکه» اثر محمد بن عبدالله ازرقی با ترجمه محمود مهدوی دامغانی از جمله آثاری‌است که هیچ طالب علمی از آن بی نیاز نیست و افرادی مانند هانری فردینان وستنفیلد، خاورشناس شهیر آلمانی بر اعتبار و اهمیت این اثر صحه گذاشته‌اند.کتابی که هيچ اسلام‌پژوه بي‌نياز از آن نيست

با توجه به این که مکه مهبط وحی الهی است و بر اثر دعای حضرت ابراهیم دل‌های گروهی از مردم همواره شیفته آن بوده و خواهد بود و فریضه حج در آن شهر انجام می‌گیرد، از قرن دوم هجری گروهی از دانشمندان همچون واقدی، مدائنی و زبیربن‌بکار درباره مکه و اخبار آن کتاب‌هایی تالیف کرده‌اند که در مقدمه مرحوم رشدی صالح در کتاب «الفهرست ابن‌ندیم» ملاحظه می‌شود. اما همان طور که رشدی صالح مصصح کتاب در مقدمه خود نوشته است از آثار ارزنده قرن دوم و سوم تاکنون کتاب «اخبار مکه» ابوالولید ازرقی (م. حدود 250 هـ . ق.) به دست آمده و مکرر چاپ شده است. ابن ندیم در «الفهرست» نام این کتاب را «کتاب مکه و اخبارها و جبالها و اودیتها» ثبت کرده است. 

رشدی صالح ملحس ــ محقق كتاب ــ در مقدمه‌ای که بر این اثر نگاشته معتقد است ازرقی در تدوین کتاب خود برای خویش راهی آسان و روشی سلیس برگزیده است و آن را به ابواب و مباحثی تقسیم کرده است و با ذکر سلسله اسناد پیوسته آراسته است. این کتاب برای دانشجویان تاریخ، جغرافیا و ادب و مسائلی که برای آنها مهم است پرفیض و ما معتقدیم که ازرقی از مولفان گزیده‌ای است که مسلمانان و اعراب از آنان در موارد بسیار از معلومات پراکنده و کهن (اطلاعات عمومی) استفاده کرده‌اند و در کتاب او اطلاعات بسیاری نهفته است که جوینده در کتابی دیگر نمی‌یابد و کتاب او از نخستین مصادر گران‌بهایی است که هیچ طالب علمی از آن بی‌نیاز نیست.


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


از پسر خاک تا داستان آن 23 نفر و پایی که جا ماند
یک شنبه 26 مرداد 1393 ساعت 16:53 | بازدید : 206 | نویسنده : ? | ( نظرات )

بيست و ششم مردادماه سالروز ورود افتخار آفرين آزادگان سرافراز به ميهن اسلامي است که متاسفانه هنوز از سوی ناشران و نویسندگان و نهادهای متولی، آنطور که شایسته این برهه از تاریخ پرافتخار دفاع مقدس است، پرداخته نشده است.

با اینکه در چند سال گذشته روند خاطره‌نویسی دفاع مقدس رشد قابل توجهی یافته اما به نظر می رسد مشکل تاریخ این دوران از انقلاب همچنان با کم کاری هایی مواجه است که ثبت خاطرات آزادگان جنگ تحمیلی و همچنین نگارش در این باره از مهمترین بخش های مغفول ادبیات دفاع مقدس در کشورماست. بسیاری از آزادگان پس از سال‌ها اسارت به دلایل و ضرورت‌های مختلف به سرعت مشغول کار شدند، به همین دلیل افراد کمی به سراغ ثبت خاطرات خود از دوران اسارت رفتند. به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به کشورمان، برخی از محبوب ترین و پرفروش ترین آثار این حوزه را که از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شده، مرور می کنیم.

کتاب های دفاع مقدس

کتاب «آن بیست و سه نفر» خاطرات خودنوشت احمد یوسف زاده، درباره بیست و سه نوجوانان است که در سال 1361 توسط ارتش بعث، در عملیات بیت المقدس به اسارت درآمدند؛ عملیاتی که موجب آزادسازی خرمشهر شد و در آن تعدادی از نوجوانان ایرانی در بصره به دست نیرو‌های عراقی اسیر شدند.

عمده این گروه 23 نفره را نوجوانان کرمانی تشکیل می‌دادند و این برای عراقی‌ها در اوایل جنگ بسیار غریب بود که افرادی با این سن و سال در جنگ شرکت کنند. سن بیشتر این نوجوانان بین 16-13 سال بود و بزرگترین فردی که در این گروه بود، فقط 19 سال داشت. این نوجوانان نیز باید به مانند دیگر اسرا وارد اردوگاه‌ها می‌شدند. صدام با دیدن تصاویر اسرای نوجوان تصمیم گرفته بود که از حضور این نوجوانان در جنگ استفاده ابزاری کند و یک جنگ تبلیغاتی و روانی علیه ایران به راه بیاندازد.

این کتاب، از آنجا که در برگیرنده خاطرات و رشادت‌های نوجوانان رزمنده و مقاومت آنان در اردوگاه‌های ارتش بعث است، ناگفته بسیاری از دوران اسارت دارد. نویسنده کتاب، که سابقه 15 سال روزنامه نگاری دارد، این کتاب را به شکل روایت داستانی و دارای تعلیق های داستانی بجا، نگاشته است.
 
کتاب «پاسیاد پسر خاک» به شرح زندگی و مبارزه‌های سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد می‌پردازد و ماحصل ساعت‌ها گفتگو با افرادی است که در دوره‌های مختلف به نوعی با وی آشنا و در ارتباط بوده‌اند. این کتاب نوشته محمد قبادی است که در دو فصل خاطرات راوی تدوین شده است. قبادی در فصل اول «پاسیاد پسر خاک» به پیشینه خانوادگی، تولد، تحصیل و فعالیت سیاسی و آشنایی ابوترابی‌فرد با شهید سیدعلی اندرزگو پرداخته و  فصل دوم هم شرح فعالیت‌های سیدعلی‌اکبر ابوترابی در کمیته استقبال از امام خمینی(ره) و دوران دفاع مقدس و احوال وی در دوران اسارت در زندان‌‌های ارتش متجاوز صدام را دربردارد.

 


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


10 کتاب خواندنی درباره امیرالمومنین علی (ع)
شنبه 18 مرداد 1393 ساعت 10:9 | بازدید : 191 | نویسنده : ? | ( نظرات )

قدیس

رمان «قدیس»، نگاهی تاریخی به بُعد حکومت‌داری حضرت امیرالمومنین علی(ع) در 5 سال دوران خلافت آن حضرت است. این رمان در اصل روایتی است از زندگی کشیشی که دوست دارد کلکسیونر کتب و اسناد خطی باشد و در این کار اشتیاق فراوانی برای جمع‌آوری کتاب‌های خطی دارد. خیلی‌ها بر این باور هستند که همیشه عشق آدم را نجات می‌دهد و حالا ما در رمان با همین پدیده مواجه هستیم. عشق کشیش به کتب خطی، او را به مردی تاجیک می‌رساند که می‌خواهد کتابش را بفروشد. اما همیشه در مسائلی که ارزش مادی داشته باشد، شیطنت هم وجود دارد. مرد تاجیک توسط یک عده جنایتکار کشته می‌شود و خانه کشیش هم مورد سرقت قرار می‌گیرد. این آغاز ماجرایی است که در نهایت کشیش را به مطالعه سرگذشت حضرت امیر(ع) علاقه‌مند می‌کند.

کتاب «قدیس» اثری است به قلم ابراهیم حسن‌بیگی که نشر نیستان آن را منتشر نموده است.

فروغ ولایت

کتاب «فروغ ولایت» اثری از آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی است که به سیره و روش حضرت امیر (ع) پرداخته است. نویسنده فرزانه، آیت‌الله جعفر سبحانی با تقسیم حیات نورانی حضرت أمیرالمومنین علیه السلام به پنج دوره، مهم ترین جریانات زندگی ایشان را ترسیم کرده است. این کتاب را موسسه امام صادق (ع) در 860 صفحه منتشر نموده است.

علی از زبان علی

حکایت زندگانی یک شخص آن زمان جذابیت پیدا می‌کند و شناخت از یک انسان فراتاریخ آن زمان واقعی‌تر بوده و به حقیقت نزدیک خواهد بود که از زبان خودش بیان شود. استاد شهیدی، که یکی از پژوهشگران معاصر تاریخ اسلام است، با آثار غنیّ و پرمحتوایی که در این زمینه از خود به جای گذاشته، توانسته به یکی از ماندگاران عصر تبدیل شود. این کتاب را انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی در 208 منتشر و روانه بازار کتاب نموده است.

دانشنامه امام علی علیه‌السلام

این اثر را پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر نموده، مجموعه‌ای کامل و بی نظیر برای محققان تاریخ و سیره أمیرالمومنین علیه‌السلام که در شش هزار صفحه و دوازده جلد، با همکاری مبرّزترین مورخان معاصر همچون آیت‌الله جوادی‌آملی، علامه عسکری، سیدجعفر مرتضی عاملی، استاد شهیدی، حجج اسلام دوانی، جعفریان، جاودان و ... زیر نظر حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشاد تألیف شده است. نکته مهم اینکه این اثر صرفا جمع‌آوری مطالب تاریخی نیست، بلکه چینش موضوعات و نقل و تحلیل مباحث مربوطه، مبتنی بر دیدگاه‌های خاص تاریخی و اعتقادی شیعه است.

«دانشنامه امام علی علیه‌السلام»

 


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سه ديدار با مردي كه از فراسوي باور ما مي‌آمد
شنبه 11 مرداد 1393 ساعت 18:49 | بازدید : 219 | نویسنده : ? | ( نظرات )

«سه ديدار با مردي كه از فراسوي باور ما مي‎آمد» بي‎شك مهمترين اثر در حوزه‎ي ادبيات داستاني است كه با موضوع رهبر كبير انقلاب اسلامي ايران امام خميني( ره) نوشته شده است.

نويسنده‎ي اين كتاب، داستان‎پرداز و رمان‎نويس بزرگِ معاصر زنده‎ياد نادر ابراهيمي است كه پيش از نوشتنِ «سه ديدار» با «آتش بدون دود»، «بار ديگر شهري كه دوست   مي‎داشتم» و ديگر داستان‎ها و عاشقانه‎هايش از معتبرترين و محبوب‎ترين نويسندگانِ پنجاه سال اخير در ايران بود. در اهميت اين كتاب همين بس كه خود مرحوم نادر ابراهيمي در پايان سه ديدار نوشته است:
«همين‌قدر مي‌گويم كه در عمر خويش، كاري چنين كمرشكن، در هم كوبنده و خوف‌انگيز انجام نداده‌ام، و نه، ديگر، خواهم داد» .


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


«فرهنگ و آداب روزه‌داری با غذای‌های طبیعی» چاپ چهارمی شد
پنج شنبه 26 تير 1393 ساعت 11:45 | بازدید : 203 | نویسنده : ? | ( نظرات )

کتاب «فرهنگ و آداب روزه‌داری با غذای‌های طبیعی» به قلم محمد دریایی و رسول حیدری، برای چهارمین بار در رمضان امسال به بازار کتاب آمد.

چهارمین چاپ کتاب «فرهنگ و آداب روزه‌داری با غذای‌های طبیعی» تالیف مشترک دکتر محمد دریایی، متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی و رسول حیدری، مدرس تغذیه گیاهی، از سوی انتشارات سفیر اردهال منتشر شد.
«فرهنگ و آداب روزه‌داری با غذای‌های طبیعی» چاپ چهارمی شد
کتاب حاضر در دو بخش و 23 فصل تدوین شده است. مخاطبان روزه‌دار می‌توانند در قالب دو بخش «فرهنگ و آداب روزه‌داری» و «برنامه غذایی سحر و افطار» مباحثی مانند «فرهنگ و آداب روزه‌داری»، «روزه‌داری، برنامه اعتدال و تضمین سلامت»، «سلامت دستگاه گوارش در پرتو روزه»،‌ «روزه‌داری در جهان طب و بهداشت»، «تغذیه در ماه رمضان» و «برنامه‌ افطاری و سحر» را مطالعه کنند.
 


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


23 كتابي كه نگاه شما را به دعا و نيايش بالا مي‌برند
پنج شنبه 26 تير 1393 ساعت 11:43 | بازدید : 224 | نویسنده : ? | ( نظرات )

برخی از كتاب‌ها، نگاهی ویژه و بعضا تحلیلی و عمیق به موضوع دعا دارند و می‌توانند نگرشی تازه و خاص نسبت به نیایش را در ذهن مخاطبانشان پديد آورند. آن چه مي‌خوانيد، فهرست گزیده‌ای از 23 كتاب با اين ويژگي است با اين اميد كه مايه ارتقاي بهره‌هاي شما از ايام و ليالي قدر شوند.

یافتن ارتباط با وجودی است که نیایشگر، آن را به عنوان پروردگار خود یا موجودی روحانی می‌پندارد و از رهگذر  دعا، خواسته‌های خویش را با منبعی قدسی، مطرح می‌سازد. دعا می‌تواند صورتی آرزویی، سپاسگزارانه، توبه‌گرایانه يا پرستشی داشته باشد و متناسب با هر فرهنگ، شکلی خاص بیابد.

نگاه به مقوله دعا و نیایش و معرفی ادعیه متنوع دینی، مضمون آثار و کتب بسياری است که هر یک از منظری خاص به این حوزه پرداخته‌اند. در این میان، برخی از آثار، نگاهی ویژه و بعضا تحلیلی و عمیق به موضوع دعا داشته‌اند و می‌توانند نگرشی تازه و خاص نسبت به نیایش را در ذهن مخاطبانشان پديد آورند. این گزارش کوتاه، 23 كتاب با اين ويژگي را به شما معرفي مي‌كند که با جست‌وجو در وبگاه کتابخانه ملی ایران و بر اساس تاریخ انتشار نظم یافته است. اميد كه مطالعه آن‌ها، بهره‌هايتان از روزها و شب‌هاي قدر به‌ويژه شب بيست‌وسوم ماه مبارك رمضان را فزوني بخشد. 
 


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقد کتاب
چهار شنبه 25 تير 1393 ساعت 11:4 | بازدید : 210 | نویسنده : ? | ( نظرات )

 نقد کتاب داستانهای شهر جنگی:
در آثار داستانی جنگ ادبیات غرب نگاهی معترضانه و منتقدانه به پدیده جنگ وجود دارد وعشق مسئله اصلی وجنگ مسئله فرعی است. مثل وداع با اسلحه ارنست همینگوی به طوری که نویسنده به سبب خشونت و ویرانی ناشی از جنگ ازآن گریزان است و آثار جنگ جهانی اول و دوم خصوصا با همین رویکرد است. اما در ادبیات داستانی ایران، جنگ تحمیلی مسئله اصلی داستان محسوب می شود علاوه بر گرایشهای ملی و وطنی، آرمانها و ارزشهای مذهبی هم در نگاه نویسندگان جنگ دیده می شود.
بسیاری از آثار به دلیل اهمیت زیادی که به ارزشهای دفاع مقدس داده اند تا حدودی از قواعد داستان گویی دور شده اند و یکسره به آثاری با بار اعتقادی و ارزشی تبدیل شده اند مثل آثار داستانی مهدی شجاعی. در کنار چنین آثاری، داستانهایی نیز با دیدگاهی طبقاتی به نفع طبقه فرودست و فقیر جامعه دیده می شود. اما در جریان اصلی ادبیات داستانی جنگ با گرایش های ارزشی و اعتقادی به مسئله دفاع مقدس، نویسندگان متعددی حضور داشته اند این جریان در ابتدای دهه شصت با نویسندگانی نظیر سید مهدی شجاعی، علی موذنی، اکبر خلیلی، راضیه تجار، راضیه شاه حسینی، قاسمعلی فراست، حسین فتاحی و حبیب احمدزاده مطرح شد.
حبیب احمدزاده فارغ از اعتبار داخلی وجهانی، از نظر توانایی داستان نویسی با سایر نویسندگان فاصله زیادی دارد اهمیت آثار او در مقایسه با آثار سید مهدی شجاعی ودیگران، توجه واعتنا به دوروی سکه داستان یعنی محتوا و فرم است. او علاوه برالتزام عقیدتی نسبت به ارزشهای دفاع مقدس در محتوای آثارش، در عرصه فرم نیز نوآوریهای جدیدی ارایه داده است. تکنیک های فرمال و تمهیدات صوری در هفت داستان کوتاه او در داستانهای شهر جنگی موجب مطرح شدن این مجموعه شده است. اگر نویسندگان دیگر مثل شجاعی با تکیه بر عاطفه و احساس تلاش دارند تا فضای جنگ را به مخاطب انتقال دهند، احمدزاده درکنار سخن عاطفی واحساسی خود، از فرم نیز به شکل تکنیک های فرمال و صوری در این جهت بهره گرفته است با وجود اینکه برخی از داستانهای او بیشتر به خاطره نویسی و قطعه ادبی شباهت دارد اما از جهت به کار گرفتن تکنیک های صوری از ماهیت داستان نیز دور نیفتاده است.
 


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با دايره المعارف جهان كودك آشنا شوید
پنج شنبه 29 خرداد 1393 ساعت 11:24 | بازدید : 179 | نویسنده : ? | ( نظرات )

كتاب «دایره المعارف جهان کودک» نوشته شارلوت ایوانس و تارا بنسون توسط قاسم کریمی ترجمه و انتشارات پیام آزادی آن را به چاپ رسانده است.

این اثر مجموعه‌ای از اطلاعات عمومی و علمی مورد نیاز کودکان و نوجوانان با تقسیم‌بندی موضوعی بر اساس مهمترین و اصلی‌ترین شاخه‌های علمی، در قالب موضوعات جذاب با دايره المعارف جهان كودك آشنا شویدو سرگرم‌کننده و نشاط‌ آور را فراهم كرده و امکان پژوهش‌های علمی و جستجوگری و تحقیق برای مخاطبان خود را به وجود آورده است. 

تدوین و تالیف این اثر باهمکاری بیش از 3000 متخصص رشته‌های گوناگون علمی فرهنگی و هنری صورت گرفته. اين اثر به گونه‌ای هوشمندانه برای شناخت بیشتر خواننده از دنیای پیرامون خود و افزایش جذابیت‌های آن از شیوه‌های هنری و خودآموزی‌های عملی بهره برده است.

موضوعات مورد بحث در این كتاب شامل تصویرسازی یا مجسم سازی تصویری مطالب همراه با شرح علمی آنها، حکایت‌ها و قصه‌ها و افسانه‌های ملل مختلف، فعالیت‌های عملی و کارگاهی، شرح واژگان کلیدی و فهرست تصویری بعضی از موضوعات است. 

جهان هستی، سیاره ما زمین، گیاهان، دایناسورها، بدن انسان، ماشین‌ها، علم، انسانها و مکان‌ها موضوعات برخي از فصل هاي اين اثر را تشكيل مي دهند.

نویسنده در بخشي از مقدمه اين كتاب نوشته است: ازآنجایی که کودکان از حیث نیازها، خواسته‌ها و ویژگی‌ها با سایرگروه‌های سنی متفاوت هستند ناگزیر فرهنگ‌نامه‌های آنان نیز باید از شیوه ای متفاوت نسبت به آنچه امروز به نام دایره المعارف یا فرهنگ‌نامه می‌شناسیم، برخوردار باشد و از این رو این فرهنگ‌نامه در پس چنین نگاهی، با این شیوه تالیف شده است...

مترجم اين كتاب هم در بخشي از مقدمه گفته است: در ترجمه این کتاب سعی شده که مطالب برای کودک ونوجوان جامعه ما با زبانی روان و ساده و منطبق با فرهنگ ایرانی و آموخته‌های قبلی مخاطبان و در حد توان بیان شود. این دایره المعارف از نظر آگاهی دادن و نیز جامع بودن مباحث، بی‌نظیر است و مجموعه کاملی برای کودکان سال‌های اولیه دبستان به حساب می آید. 

كتاب دايره المعارف جهان كودك در شمارگان 4000 نسخه و  قیمت 39000 تومان از سوي انتشارات پيام آزادي عرضه شده است


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کتب برگزیده......
چهار شنبه 21 خرداد 1393 ساعت 15:14 | بازدید : 183 | نویسنده : ? | ( نظرات )
جوان موفقجوان موفق

نویسنده:  نويسنده: عباس رحيمي

چکیده:
پيشرفت و نشاط و پويايي جامعه در گرو تلاش جوانان است و جوانان هستند كه فردا را مي سازند.
كشورهاي استعماري به همان اندازه كه به فكر پيشرفت خود هستند؛ تلاش مي كنند جلوي پيشرفت جوانان كشورهاي عقب افتاده و استعمار زده را بگيرند.
پس از انقلاب جوانان پا به عرصه دانش و توليد گذاشتند و امروز تمام درهاي ترقي و تكامل به سوي جوانان باز است؛ فقط همت خود آنان را مي طلبد.
هان ، اي جوانان بيدار به هوش باشيد در تمام صحنه ها در برابر توطئه ها و دسيسه هاي دشمن بايستيد و خود را به سلاح ايمان و تقوي و علم و عقيده مسلح كنيد. حضور فعال در جلسات مذهبي، روي آوردن به قرآن و مفاهيم مترقي اسلام، مطالعه كتب علمي و مذهبي و نزديكي با علما و دانشمندان دلسوز، مي تواند شما را از حمله ناجوانمردانه فرهنگ بيگانگان مصون بدارد.
مباحث مطرح شده در كتاب اگر چه كوتاه است اما بسياري از نيازهاي جوانان جوياي حقيقت را با بياني ساده و روان بيان داشته و راز و رمز موفقيت و پيشرفت را پيش روي آنان گشوده است.
كتاب «جوان موفق» با بازگويي علت‌هاي توفيق و سقوط، راه موفقيت و گريز شكست را براي جوانان ترسيم كرده است.
در اين كتاب نخست مطالبي در ارتباط با ارزش جوانان و نوجوانان و نيز نقش تعليم و تربيت و دين در زندگي آن‌ها مطرح شده، سپس عواملي كه باعث آسيب و يا موفقيت آنان مي‌شود معرفي گرديده است.
بزرگ‌ترين سرماية هر انساني پس از ايمان به خداوند، عمر او است. ارزش عمر انسان مؤمن هيچ‌گاه قابل محاسبه نيست. جواني، پر نشاط‌ترين زمان اين سرماية ارزشمند است و هركس براي بهره‌مندي بيشتر از فرصت طلايي جواني، نيازمند شناخت درست از انسان و سرمايه‌هاي او است و اين شناخت تنها در پرتو بهره‌مندي از انسان‌هايي ميسّر است كه از آدمي يك شناخت آسماني درست دارند و با عمل به دستــورهاي الهي، الگــوهاي عملي جـوانان مسلمان هستند.
اثر حـاضر براي استفاده عموم علاقمندان و همچنين جهت رسـاندن جوانـان تشنة معـارف اهـل‌بيت‌(ع) به دستور‌العمل‌هاي زندگي‌ساز آنان تهيه و تدوين شده است.

برچسب‌ها: جوان موفق ,

موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی کتاب"کوری"....
چهار شنبه 7 خرداد 1393 ساعت 9:12 | بازدید : 196 | نویسنده : ? | ( نظرات )

چکیده: « كوري» يك رمان خاص است، يك اثر تمثيلي ، بيرون از حصار زمان و مكان، يك رمان معترضانه اجتماعي، سياسي كه آشفتگي واجتماع و انسانهاي سر در گم را در دايرة افكار خويش و مناسبات اجتماعي تصوير مي‌كند. كوري
ساراماگو تأكيد بر اين حقيقت دارد كه اعمال انساني در « موقعيت» معنا مي‌شود و ملاك مطلقي براي قضاوت وجود ندارد، زيرا موقعيت انسان ثابت نيست و در تحول دائمي است. در يك كلام ساده، دغدغة عمدة ذهن ساراماگو در اين رمان فلسفي مسئله سرگشتگي انسان معاصر يا « انسان در موقعيت» است كه از خلال ابعاد و لايه هاي مختلف و واكنشهاي انان بررسي مي شود.
از ديگر مايه‌هاي اصلي رمان نقد خشونت و ميليتاريسم، اطاعات كوركورانه ، ديكتاتوري و سير تاريخي و فراگير بودن آن است.
در شهري كه اپيدمي وحشتناك كوري- نه كوري سياه و تاريك كه كوري سفيد و تابناك- شيوع پيدا مي‌كند و نمي‌دانيم كجاست و مي‌تواند هر جايي باشد، خيابانها نام ندارد. شخصيتهاي رمان نيز نام ندارد
دكتر، زن دكتر، دختري كه عينك دودي داشت، پيرمردي كه چشم بند سياه داشت، پسرك لوچ .سبك و ساختار دشوار رمان، پس از چند صفحه، جاذبه‌اي استثنايي پيدا مي‌كند.درخلال پاراگرافهاي طولاني، پيچيدگي‌هاي روح انسان و مشكلات غامض زندگي را تداعي مي‌كند.
كوري مورد نظر ساراماگو كوري معنوي است. سازماندهي و قانونمندي و رفتار عاقلانه خود به نوعي آغاز بينايي است. ساراماگو كلام پيچيده و چند پهلويش را در دهان تك تك شخصيتهاي كتاب و مخصوصاض در پايان در دهان زن دكتر گذاشته است:« چرا ما كور شديم، نمي دانم ،شايد روزي بفهميم ، مي‌خواهي عقيدة مرا بداني ، بله ، بگو ، فكر نمي‌كنم ما كور شديم ، فكر مي‌كنم ما كور هستيم، كور اما بينا، كورهايي كه مي‌توانند ببينند اما نمي‌بينند.»
ساراماگو در « كوري» تعهد و باور عميق خود را به عدالت اجتماعي، احترام به خرد و عقل سليم همراه با تزكية روح و جسم كه تنها را ضمانت پايدار ماندن هر جامعه‌اي است درغالب يك رمان هنرمندان و شگفت انگيز به ما ارمغان ميدهد.
« كوري» در سال 1995 منتشر شد. ساراماگو مي‌گويد:« اين كوري واقعي نيست ، تمثيلي است. كور شدن عقل و فهم انسان است. ما انسانها عقل داريم و عاقلانه رفتار نمي‌كنيم....»

برچسب‌ها: معرفی کتاب"کوری" , , , , ,

موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه یک نویسنده خوب برای کودکان باشیم؟
دو شنبه 22 ارديبهشت 1393 ساعت 16:24 | بازدید : 276 | نویسنده : ? | ( نظرات )

کتاب «داستان‌نویسی برای کودکان» اثر لیسا روجانی بوچیری و پیتر اِکونومی با ترجمه سارا کاظمی‌منش که به تازگی از سوی انتشارات آوندرشد منتشر شده به علاقه‌مندان حوزه نویسندگی ياد مي دهد که چگونه یک داستان‌نویس خوب برای کودکان باکتاب «داستان‌نویسی برای کودکان» سعی دارد اطلاعات و توصیه‌های به روز و مفیدی را که هر مولف بايد برای نوشتن داستان‌های کودک مانند پژوهش در بازار کتاب، طراحی داستان‌ها و شخصیت‌های به یادماندنی، خلق کردن درام و طرحی جذاب، آشنایی با نمایندگان و آژانس‌های ادبی، آماده کردن پیش‌طرح و دست‌نوشته کتاب و در نهایت بازاریابی برای کتاب بداند ،در فضای مجازی  به او بیاموزد.

اين كتاب در صدد ياد آوري رمزهاي موفقيت به افرادی است که می‌خواهند برای کودکان کتاب بنویسند و  منتشر کنند و در اين مسير باید از فرآیند شکل گیری کتاب کودک آگاه با شند و بدانند چطور باید با تمام چالش‌هایی که در این مسیر ظاهر می‌شوند برخورد کرد. از کجا باید شروع کرد؟ چطور باید دست نوشته خود را به دست دبیر انتخاب کتاب رساند؟ و چطور از رسانه‌های جمعی برای تبلیغ کتاب استفاده کرد؟ تصویر کتاب

کتاب «داستان‌نویسی برای کودکان» موارد فوق را در قالب 6 بخش و 22 فصل بیان می‌کند. بخش نخست «الفبای داستان‌نویسی برای کودکان» نام دارد و درآن مخاطب به دنیای کتاب کودکان معرفی ‌شده و عرضه اين آثار به خریداران واقعی و دلایل نیاز بازار به آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته می‌شود.

بخش دوم با عنوان «غوطه‌ور شدن در دنیای نوشتن» با نگاهی به چیدمان محل کار اشخاص، نحوه خلق ایده‌های داستانی خوب و پروبال دادن به ایده‌ها از طریق پژوهش به مخاطب کمک می‌کند در فرآیند نوشتن پیشرفت کند.

بخش سوم «خلق داستانی محسور کننده» نام دارد و مخاطبان را با خصوصیات مختلف داستانی آشنا می‌کند. بخش چهارم نیز «کاری کنید که داستانتان بدرخشد» نام دارد و به مخاطب می‌آموزد که چگونه می‌تواند دست نوشته‌هایش را بازنویسی و ویرایش کند و از کجا برای این کار کمک بگیرد. اين بخش همچنین نگاهی به تصویرگری اثر و فرآیند فرم‌بندی آن دارد.

در بخش پنجم با عنوان «انتشار کتاب و تبلیغ برای کودک» نیز مزایا و معایب کارکردن با نماینده‌های ادبی در قیاس با برقراری تماس مستقیم با ناشران بررسی شده و اطلاعاتی درباره معاملات و قراردادهای نشر بیان می‌شود. بخش پایانی کتاب هم با عنوان «بخش ده‌تایی‌ها» نیز به بررسی خط داستانی چند کتاب معروف می‌پردازد.

در بخشی از فصل پانزدهم این کتاب می‌خوانیم: «همایش‌ها و گردهمایی‌های ادبی، فرصت‌های خوبی  برای دریافت حمایت از نویسندگان دیگر و غرق شدن در دنیای نشر کتاب‌های کودک هستند. شما می‌توانید تنها با گوش دادن به سخنرانان، حضور در جلسات و حتی نهار خوردن در کنار دوستی جدید اطلاعات زیادی کسب کنید. نویسنده‌ها، ویراستاران، تصویرگران، کتابداران و نماینده‌ها افرادی هستند که حضور در میان آن‌ها به منزله حضور در جمعی است که نقطه اشتراکشان عشق و احترام به کتاب‌های کودک است...»

لیسا روجانی بوچیری، نویسنده بیش از 100 جلد کتاب کودک است که در میان آن‌ها عناوین پرفروش و برنده جایزه هم وجود دارد. وی سابقه اي 20 ساله در حوزه نويسندگي و نشر دارد.  نويسنده ديگر اين كتاب يعني پیتر اِکونومی هم یک نویسنده پرفروش و مشاور نشر است که بیش از 60 کتاب در کارنامه نویسندگی خود ثبت كرده است.

انتشارات آوند رشد کتاب «داستان‌نویسی برای کودکان» را در قالب 424 صفحه با شمارگان هزار و پانصد نسخه منتشر کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با بهای 250 هزار ریال خریداری کنند.شند.


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


براي شناخت بهتر حضرت جواد الائمه(ع) چه بخوانيم؟
شنبه 20 ارديبهشت 1393 ساعت 17:19 | بازدید : 266 | نویسنده : ? | ( نظرات )

به بهانه 10 رجب سالروز ولادت فرزند امام رضا(ع)

فهرستی که خواهد آمد، گزیده‌ای است در حد یک‌دهم از میان کتابهایی فارسیابوجعفر محمد بن علی الثانی (195 ــ 220 ق.) ملقب به «تقی» و «جواد» نهمین پیشوای شیعیان دوازده‌امامی جهان است. شمار آثاری که درباره آن حضرت در ایران به چاپ رسیدند، در دورانهایی اندک بود اما توجه پدیدآورندگان باعث شد که از دهه هفتاد به این سو این تعداد افزایشی چشمگیر بیابد.براي شناخت بهتر حضرت جواد الائمه(ع) چه بخوانيم؟
فهرستی که خواهد آمد، گزیده‌ای است در حد یک‌دهم از میان کتابهایی فارسی درباره امام جواد (ع) برای بزرگسالان که آگاهی​ها و پژوهشهایی بیشتر را پیش روی خواننده می‌گذارند:

• تحليلي از زندگاني و دوران امام محمد تقي عليه‌السلام، فضل‌الله صلواتي، اصفهان: انتشارات خرد، 615 صفحه، چاپ اول 1364.
• ن‍گ‍اه‍ی‌ ب‍ر زن‍دگ‍ی‌ ام‍ام‌ ج‍واد ع‍ل‍ی‍ه‌ال‍س‍لام‌، م‍ح‍م‍د م‍ح‍م‍دی‌ اش‍ت‍ه‍اردی‌‌، تهران: مطهر، 144 صفحه، چاپ اول 1374، 1500 ريال.
• زن‍دگ‍ان‍ی‌ ام‍ام‌ ج‍واد (ع‌)، م‍ح‍م‍د ح‍س‍ی‍ن‍ی‌ ش‍اه‍رودی‌، تهران: فیض، چاپ اول 1375، 5000 ريال.
• زن‍دگ‍ان‍ی‌ ام‍ام‌ ج‍واد ع‍ل‍ی‍ه‌ال‍س‍لام‌ م‍ظه‍ر ت‍ق‍وی‌ و ج‍ود، ح‍س‍ی‍ن‌ ای‍مان‍ی‌ ی‍ام‍چ‍ی‌، قم: نشر روح، 252 صفحه، چاپ دوم 1379، 5000 ريال.
• ن‍گ‍اه‍ی‌ ب‍ه‌ زن‍دگ‍ان‍ی‌ س‍ی‍اس‍ی‌ ام‍ام‌ ج‍واد (ع‌)، ب‍ررس‍ی‌ و ت‍ح‍ق‍ی‍ق‌ ج‍ع‍ف‍ر م‍رت‍ض‍ی‌ ال‍ع‍ام‍ل‍ی‌؛ ت‍رج‍م‍ه‌ محمد حسینی، قم: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، 144 صفحه، چاپ نهم 1380، 4000 ريال.
• ن‍غ‍م‍ه‌ای‌ در روزگ‍ار گ‍رگ‍ه‍ا، ک‍م‍ال‌ ال‍س‍ی‍د، ترجمه ح‍س‍ی‍ن‌ س‍ی‍دی، قم: نسیم اندیشه، 207 صفحه، چاپ اول 1381، 9500 ريال.
• اع‍ج‍وب‍ه‌ اه‍ل‌ال‍ب‍ی‍ت‌ ع‍ل‍ی‍ه‍م‌ال‍س‍لام‌: ش‍رح‍ی‌ ج‍ام‍ع‌ از زن‍دگ‍ی‌ ام‍ام‌ ج‍واد ع‍ل‍ی‍ه‌ال‍س‍لام‌، ابولفضل طباطبایی، مهدی اسماعیلی، قم: ائمه اطهار، 400 صفحه، چاپ اول 1382، 20000 ريال.
• زن‍دگ‍ان‍ی‌ ام‍ام‌ م‍ح‍م‍د ب‍ن‌ ع‍ل‍ی‌ ج‍واد الائ‍م‍ه‌ ع‍ل‍ی‍ه‌ال‍س‍لام، م‍ح‍م‍دب‍اق‍ر ب‍ن‌ ع‍ب‍دال‍ک‍ری‍م‌ ده‍دش‍ت‍ی‌، تهران: آرام دل، 118 صفحه، چاپ اول 1382، 9000 ريال.
• ف‍ره‍ن‍گ‌ ج‍ام‍ع‌ سخ‍ن‍ان‌ ام‍ام‌ جواد‌ ع‍ل‍ی‍ه‌ال‍س‍لام‌: ت‍رج‍م‍ه‌ ک‍ت‍اب‌ «م‍وس‍وع‍ه‌ ک‍ل‍م‍ات‌‌ الام‍ام‌‌ ال‍جواد»، گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم واب‍س‍ت‍ه‌ ب‍ه‌ س‍ازم‍ان‌ ت‍ب‍ل‍ی‍غ‍ات‌ اس‍لام‍ی‌، حسین سجادی‌تبار، ت‍ه‍ران‌: س‍ازم‍ان‌ ت‍ب‍ل‍ی‍غ‍ات‌ اس‍لام‍ی‌، ش‍رک‍ت‌ چ‍اپ‌ و ن‍ش‍ر ب‍ی‍ن‌ال‍م‍ل‍ل‌، 330 صفحه، چاپ اول 1387، 49000 ريال.
• صد و سی پرسش در محضر امام جواد علیه‌السلام، علیرضا زکی‌زاده رنانی، قم: حدیث نینوا، 198 صفحه، چاپ اول 1388.
• تحلیلی بر زندگی امام جواد (ع)، عباسعلی کامرانیان، قم: نور قرآن و اهل‌بیت، 176 صفحه، چاپ اول 1389.
• مقتل مقرم: زندگانی حضرت جوادالائمه علیه‌السلام، عبدالرزاق موسوی‌ مقرم، ترجمه پرویز لولاور، تهران: آرام دل، چاپ دوم 1389، 25000 ريال.
• امام جواد از ولادت تا شهادت، محمدکاظم قزوینی، قم: مرتضی، 787 صفحه، چاپ اول 1389.
• امام جواد (علیه‌السلام) الگوی زندگی، حبیب‌الله احمدی، قم: فاطیما، 208 صفحه، چاپ اول 1389، 25000 ريال.
• نگاهی تازه به زندگی امام جواد علیه‌السلام، معصومه فرهادی‌فریدنی، قم: نسیم انتظار، 288 صفحه، چاپ اول 1389، 50000 ريال.
• گوهر جود: مباحثی پیرامون زندگی و شخصیت امام محمد تقی (ع)، محمدرضا طباطبایی‌نسب، تهران: نورالائمه، 219 صفحه، چاپ اول 1389، 28000 ريال.
• جواد‌الائمه امام محمد‌ تقی علیه‌السلام، زندگانی امام جواد علیه‌السلام از ولادت تا شهادت، محسن ماجراجو، قم: اصباح، 192 صفحه، چاپ اول 1390.
• محمد بن‌ علی علیه‌السلام، امام جواد، مرضیه محمدزاده، قم: دلیل ما، 414 صفحه، چاپ اول 1390، 75000 ريال.
• زندگانی امام جواد علیه السلام از ولادت تا شهادت، محمدکاظم قزوینی؛ مترجم محمد صالحی، تهران: یاس بهشت، 400 صفحه، چاپ اول 1390، 65000 ريال.
• زن‍دگ‍ان‍ی‌ ام‍ام‌ ج‍واد ع‍ل‍ی‍ه‌ال‍س‍لام‌، اح‍م‍د ص‍ادق‍ی‌ اردس‍ت‍ان‍ی‌، قم: گلهای بهشت، 256 صفحه، چاپ دوم 1391، 30000 ريال.
• حکمتهای تقوی: ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام‌ جواد علیه‌السلام، جواد محدثی، مشهد: آستان قدس رضوی، شرکت به‌نشر، 95 صفحه، چاپ اول 1391، 21000 ريال.
• آشنایی با حضرت امام‌ رضا و حضرت امام‌ جواد علیهماالسلام برگرفته از منتهی‌الامال، عباس قمی، 248 صفحه، تهران: دریای معرفت، چاپ اول 1391، 120000 ريال.
• درسنامه تاریخ تحلیلی اهل بیت علیهم‌السلام: امام رضا علیه‌السلام، امام جواد علیه‌السلام، امام هادی علیه‌السلام، امام حسن علیه‌السلام، امام زمان علیه‌السلام، روح‌الله عباسی، تهران: قدیم الاحسان، 600 صفحه، چاپ اول 1392.
• امام جواد علیه‌السلام دردانه‌ی هدایت، سید محمد ضیاءآبادی، تهران: بنیاد خیریه الزهرا (س)، 108 صفحه، چاپ اول 1392، 5500 ريال.
• جواد اهل بیت: شرح حال زندگانی حضرت امام محمد‌تقی، جوادالائمه علیه‌السلام، کاظم السادات حسینی، تهران: برگا، 188 صفحه، چاپ دوم 1392، 100000 ريال. درباره امام جواد (ع) براي قدم زدن در اتمسفر زندگي و امامت جوان​ترين امام شيعيان.


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کودکان با «سفیر اردهال» آشنا می‌شوند
یک شنبه 14 ارديبهشت 1393 ساعت 13:54 | بازدید : 249 | نویسنده : ? | ( نظرات )

انتشارات سفیر اردهال در کتابی با عنوان «سفیرکتاب «سفیر اردهال» با شعر کامران شرفشاهی و تصویرگری مریم محمودی سرابی در نخستین روزهای سال 93 برای کودکان گروه سنی «ب» و «ج» منتشر شد.
تصویر کتاب
این کتاب کودکان را با داستان زندگی و شهادت فرزند امام محمد باقر(ع) در شهر اردهال آشنا می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«او بود رهبری دیندار و باخدا
با دانش و ادب با مردم آشنا
دشمن همیشه بود ترسان ز نام او
ترسان ز قدرتش از هر کلام او
تا این‌که عاقبت آن آشنای راز
مظلوم شد شهید در موقع نماز...»

کامران شرفشاهی، شاعر و نویسنده معاصر، در سال 1340 در تهران متولد شد. از وی تا به حال 30 عنوان کتاب منتشر شده است که برخی از آن‌ها عبارتند از: «فصل آبی پرواز»، «هدیه آفتاب»، «اوج» و «طنین عطش».

انتشارات سفیر اردهال کتاب «سفیر اردهال» را در قالب 12 صفحه در قطع رحلی با بهای 35 هزار ریال منتشر کرده است._ت اردهال» با شعر کامران شرفشاهی کودکان را با داستان زندگی و شهادت حضرت علی بن محمد باقر(ع) آشنا می‌کند.


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


" هشت کتاب"...سپهری
چهار شنبه 7 اسفند 1392 ساعت 8:37 | بازدید : 258 | نویسنده : ? | ( نظرات )

" هشت کتاب" مجموعه اي از شعرهاي سهراب سپهري است كه در قالب كتاب هاي كوچك تر عرضه شده بود و اين كتاب تمام اين شعرها را در خود جمع كرده است؛ اين كتاب هاي شعر شامل: مرگ رنگ، زندگي خواب ها، آوار آفتاب، شرق اندوه، صداي پاي آب، ماهيچ و ماه نگاه مي باشد و وجود تمامي اين اشعار در يك كتاب، ارزش خاصي به آن بخشيده است. هشت كتاب توسط انتشارات طهوري منتشر مي شود و از ويژگي هاي مثبت آن مي توان به صحفه آرايي مناسب اشعار به همراه فونت خوب و استاندارد اشاره كرد. هشت كتاب


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کتاب داستان: سنجاق سینه
چهار شنبه 7 اسفند 1392 ساعت 8:30 | بازدید : 251 | نویسنده : ? | ( نظرات )

«سنجاق سینه» راوی زندگی زنی است که می‌خواهد بعد از مرگ همسرش زندگی و تجارب جدیدی را آغاز کند. خانواده‌اش از او می‌خواهند ازدواج کند، اما او می‌خواهد معنای واقعی عشق را تجربه کند. رمان از سفر این زن به جنوب آغاز می‌شود و به بازگشت او به شهر خودش می‌ رسد. سنجاق سينه


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پیشنهاد کتاب برای خواندن:عوامل موفقيت در تحصيل
یک شنبه 28 مهر 1392 ساعت 10:49 | بازدید : 225 | نویسنده : ? | ( نظرات )

چکیده:عوامل موفقيت در تحصيل

آيا ميدانيد در تحصيل چگونه ميتوان موفق شد؟
شيوه صحيح مطالعه چيست؟
چگونه ميتوان با بهره گيري ازفرصتها زندگي بهتري براي خود رقم زد؟
پاسخ درست و دقيق به اين سوالات ميتواند پيمودن راه موفقيت را آسان كند. كتاب حاضر در صدد است پاسخي شايسته به نوجوانان و والدينشان ارائه دهد. مهمترين اصل در موفقيت اين است كه شما انتظار پيروزي را داشته باشيد. با نگاهي دقيق اهداف را مشخص كنيد و براي آن برنامه ريزي كنيد.
اين كتاب با بهره گيري از اصول روانشناسي به معرفي راه هاي عملي موفقيت در تحصيل ميپردازد. مطالعه كتاب براي داش آموزان والدين و معلمان پيشنهاد ميشود.
كتاب نگاهي همه جانبه و كامل به عوامل موفقيت تحصيلي دارد. به كاربردي بودن مطالب اهميت داده شده است. از تفصيل و ايجاز نا به جا پرهيز كرده و گهگاه براي روشنتر شدن مطلب از نمونه ها و تجربه هاي عيني بهره ميگيرد.
كتاب شيوه برنامه ريزي كردن را بيان ميكند. اصول كاربردي مطالعه عميقتر را بيان ميكند. راه هاي دستيابي به تمركز حواس و موانع آن را توضيح ميدهد وراهكارهاي موفقيت در امتحانات را تبيين ميكند.
مهمترين عوامل موفقيت از نظر مؤلف عبارتند از:1.داشتن هدف در تحصيل 2.جديت داشتن و تنبلي نكردن 3.داشتن افكار مثبت نسبت به دروس و امتحانات 4.اعتماد به استعدادهاي فردي 5.برنامه ريزي داشتن 6.مطالعه به شيوه صحيح و همراه با تمركز حواس 7.مرور درسها 8.شناخت نقاط ضعف و جبران آنها 9.استفاده بهتر از كلاسها 10.تسلط بر خود
يكي از مهمترين رهنمودهاي مولف داشتن اعتماد به نفس و تلقين مثبت است در اين زمينه چنين ميگويد « براي هر يك از هدف هاي خود روشي در نظر بگيريد و مرتب به خود تلقين كنيد من مي خواهم پس مي توانم . كلمه مي خواهم را در لغات روزانه به كار ببريد اين طرز صحبتي است كه در موفقيت شما نقش دارد و هنگامي كه مي گوييد من سعي خودم را مكنم در حقيقت بهانه اي براي شكست احتمالي خود آماده كرده ايد.»


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی کتاب "روابط اخلاقي زوجين"
یک شنبه 28 مهر 1392 ساعت 10:46 | بازدید : 245 | نویسنده : ? | ( نظرات )

چکیده:

,"بررسي اهميت خانواده در اسلام و چگونگي روابط صحيح بين زن و شوهر در آموزه‏هاي اسلامي و سخنان معصومين است. در اين نوشتار نخست به اهميت نهاد خانواده در اسلام پرداخته شده و سپس با توجه به تفاوت‏هاي روحي و رواني زوجين و با تمسك به آيات و روايات چگونگي تنظيم روابط صحیح را تبیین کرده است.

روابط اخلاقي زوجين


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی رمان «پریباد»، برگزیده بیستمین دوره جایزه کتاب فصل
چهار شنبه 16 مرداد 1392 ساعت 9:43 | بازدید : 344 | نویسنده : ? | ( نظرات )

رمان «پریباد» نوشته محمدعلی علومی در بیستمین دوره جایزه کتاب فصل به عنوان اثر برگزیده در بخش داستان ایرانی انتخاب شد و همزمان در محافل ادبی و بین مخاطبان رمان ایرانی مورد توجه قرار گرفت.

«پریباد» روایتی اسطوره‌ای درباره شهری است که یک شبه نابود شده و به نوعی توصیه ادبی‌ نویسنده به هنرمندان و نویسندگان ایرانی است که در آثارشان فرهنگ ایرانی را به نمایش دربیاورند و شکل گرفتن مبانی اندیشه در هنگامه تضاد دنیای قدیم با جدید را واکاوی کنند.

 


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی کتاب "خدا خانه دارد"
یک شنبه 13 مرداد 1392 ساعت 17:29 | بازدید : 281 | نویسنده : ? | ( نظرات )

 كتاب "خدا خانه دارد" لحني ساده و كلامي راحت و روان دارد.مجموعه يادداشت هايي كه نويسنده طي چند سال در بعضي از مجلات به چاپ رسانده است. يادداشت هايي كه براي مناسبت هاي مذهبي مختلف تنظيم شده‌اند.
نويسنده‌ي كتاب اين داستانها و مطالب كه مربوط به خدا، اعتقادات و ائمه اطهار است را با نگارش و نثر ادبي فوق العاده و دلنشين ارائه كرده است.
براي نمونه بخش هايي از اين كتاب كه مرتبط با پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) است را نقل مي‌كنيم:خدا خانه دارد


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کتاب برتر ماه...
پنج شنبه 3 مرداد 1392 ساعت 17:44 | بازدید : 353 | نویسنده : ? | ( نظرات )

رمان ديلماج داراي يك داستان متفاوت است و جايزه رمان متفاوت را هم دريافت كرده است. ديلماج روايت يك نمونه ايراني عصرپهلوي است و شخصيتهايش همگي رنگ و بويي از واقعيت دارند اما داستان نهايتاً ا ز تخيل نويسنده بر روي كاغذ آمده است. ديلماج: رمان


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی کتاب...
شنبه 8 تير 1392 ساعت 13:46 | بازدید : 370 | نویسنده : ? | ( نظرات )
نویسنده: علي دارابي

 

 چکیده: اين كتاب از معدود آثاري است كه به بازخواني آرايش نيروهاي سياسي در ايران جناح ها، صف بندي ها و ائتلاف ها، بعد از انقلاب اسلامي ايران مي پردازد.
 از مهمترين فصل هاي كتاب، تبيين مفهومي و جامعه شناختي جريان اصول گرا، اصلاح طلب، روحانيت و جريان سوم را مي توان نام برد كه در قالب جريان هاي سياسي اسلام گرا هركدام به تفصيل مورد بررسي قرار گرفته اند. نويسنده در مقدمه ي كتاب، «آگاهي يافتن از اين كه هر جريان از چه ماهيت فكري اي برخوردار است و شناخت نقاط قوت و ضعف آن براي نسلي كه جست و جوگر تاريخ رويش، پويش و خيزش جريان ها است» را از مقاصد اين تاليف برمي شمرد.
وي همچنين براي معرفي مباني نظري و كارنامه ي عملي جريان هاي سياسي، پيشينه ي نظري و عملي و تحولات مواضع اين جريان ها را از شهريور 1320 تا 57 در يك فصل بررسي كرده و اثري جامع و مفيد در اين زمينه را در اختيار مخاطب قرار داده است.
يكي از مهمترين وجوه تمايز اين كتاب نسبت ساير آثار مشابه اين است كه در نقد و ارزيابي جريانات سياسي در اثر بر خلاف بسياري از آثار گذشته كه شايد تنها به بيان اشكالات و ايرادهاي جريانات و صاحبنظران پرداخته اند بدون آنكه آنها را مورد نقد قرار دهند در اين اثر نويسنده تلاش كرده است ديدگاهها و نقطه نظرها و آراء جريانات و اشخاص را مطرح و سپس به نقد آنها بپردازد.

موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 410
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 14

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 18
:: بازدید ماه : 486
:: بازدید سال : 3755
:: بازدید کلی : 211963